تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - ارزش تبلیغات سینمایی با اجازه کافه بازاریابی
 
 
ارزش تبلیغات سینمایی با اجازه کافه بازاریابی
نظرات

دکتر محمود محمدیان / نوزده اردیبهشت 93 // خانم شیما خبازی در سایت کافه بازاریابی www.kafemarketing.com مطلبی را عنوان کرده بودند که من با اجازه اعضای کافه بازاریابی در این جا مطلب ایشان را آورده ام و دوست دارم شما آن را نقد کنید.ایشان می گوید :

من کلا نسبت به این قضیه که پوستر یک فیلم در جذب مخاطبان به تماشای فیلم عامل قوی و تاثیرگذاری است ،تردید دارم، من در سال گذشته چند فیلم از جمله فیلم گذشته رو دیدم، ولی وقتی برای دیدن این فیلم تصمیم گرفتم هیچگاه به پوسترش توجه نکردم، برای من همین که کارگردان این فیلم آقای اصغر فرهادی بود و شاید حضور آقای علی مصفا به عنوان بازیگر برای تصمیم دیدن این فیلم کافی بود.

در کل کمتر کسی را میتوانیم پیدا کنیم که برای رفتن به سینما به پوستر فیلم توجه کند،به نظرم نام کارگردان، اسامی بازیگران، و شاید مهمتر از آن تبلیغات شفاهی و دهان به دهان تاثیرگذارترین عوامل در جذب مخاطب هستند،البته این موارد باعث بی توجهی به پوستر نمی شود، و ساخت یک پوستر که به گونه ای نشان دهنده ی حال و هوای کلی فیلم باشد ضروری است و باید معیارهای استاندارد را برای به نمایش گذاشتن یک پوستر را داشته باشد.

ولی این که بخواهیم پوستر فیلم ها را برای جذب مخاطب مقایسه کنیم به نظرم خیلی منطقی نیست!


جمعه 19 اردیبهشت 1393ساعت : 06:55 بعد از ظهر| به قلم یا به مجوز: دکـتر محمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
امید مرادی شنبه 20 اردیبهشت 1393 08:21 قبل از ظهر
سلام
من فکر میکنم برای اینکه در مورد مخاطبان فیلمها بتونیم قضاوت درستی داشته باشیم بایستی هم مخاطبهای فیلمهای اقای فرهادی رو در نظر داشته باشیم و هم مخاطبان فیلمهای اقای ده نمکی ، خانم خبازی فرمودن که در اطرافیان خودشون کسی رو نمی شناسند که به پوستر اهمیت بده و به نظر من این امر طبیعی هستش چون به هرحال اطرافیان ایشون هستند و از نظر فکری و طبقه زندگی به هرحال به ایشون نزدیکتر هستند.
با توجه به اینکه منزل ما در تهران در میدان انقلاب هست و این خیابون باتوجه به اینکه مرکز فروش کتاب هست و قاعدتاَ روزمره پذیرای اقشار مختلف از طبقات مختلف هستند و تعداد سینمای این خیابون به نسبت زیاد هست و من هم به نوعی سینما رو حرفه ای هستم به این مساله شاید بیشتر از بقیه تماشگران دقت می کنم و میخوام به دوستمون بگم که من فکر می کنم (مطمئن نیستم)اتفاقا تعداد افرادی که از قبل تصمیم گرفتند چه فیلمی رو برای دیدن بروند کمتر از تماشگران گذری و تماشگرانی که هنوز بین دیدن دو فیلم شک دارند می باشد.پس حتی عکسهایی که در برد های در سینما گذاشته می شود نیز در جذب مخاطب تاثیر دارد چه برسد به پوستر ...و خیلی اوقات حتی ساعت سانس پخش فیلم نیز جز عوامل اثر گذار در انتخاب فیلم است چرا که مخاطب به دنبال فیلمی است که درهمان لحظه و یا با یک تاخیر 10دقیقه ای بتواند ببیند (مخاطبان گذری و بدون قصد قبلی).
همچنین در بحث برند ، بعضی از به اصطلاح سوپراستارهای سینمای ایران در حکم برد در گیشه می باشند و همانطور که در بازاریابی مواد غذایی عنوان می شود دیدن تصویر محصول می تواند تاثیر بیشتری در خرید داشته باشد ، دیدن تصویر این سوپر استار قاعدتا در حکم تاثیر گذاری بیشتر در گرایش به فیلم می باشد خصوصا اینکه در چند سال اخیر هر سینما دو یا سه فیلم را بر پرده های مختلف دارد و فضا رقابتی تر شده است .

و در نهایت اینکه در سینمایی که فیلمهای ده نمکی 30میلیارد تومان در مجموع فروش داشته است ، نمی توان متصور بود که مخاطب با قصد قبلی و با برنامه ریزی کامل و با شناخت کافی از کارنامه شخصی مثل اصغر فرهادی به سینما می رود.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :