تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - نقد تبلیغات به سبک محمود محمدیان - بخش اول
 
 
نقد تبلیغات به سبک محمود محمدیان - بخش اول
نظرات

محمود محمدیان / اواسط مهر ماه 93 // همان طور که قول داده بودم از امروز می خواهم کم کم و در پستهای مختلف در مورد شیوه های نقد کردن تبلیغات بنویسم. امیدوارم که مفید باشد.

در کارگاهای آموزشی که در مورد نقد تبلیغات برگزار می کنم خیلی مفصل به ابعاد مختلف نقد می پردازم اما این جا کلا از ورود به برخی از مسایل مثلا این که شرایط منتقد تبلیغات چه باید باشد پرهیز می کنم.

برای نقد تبلیغات شیوه های مختلفی وجود دارد اما من یکی از آنها را مد نظر دارم . شیوه ای که می خواهم با شما طرح کنم شیوه ای خواهد بود که ما می خواهیم در این سایت و سایت همکارمان به آدرس زیر www.kafemarketing.com  مورد استفاده قرار دهیم. من اسم این روش را گذاشته ام نقد تبلیغات به سبک محمدیان.

در اولین قدم در "نقد تبلیغات به سبک محمدیان " ، شما باید در وهله اول اگر در بین مخاطبان و خواننده ها فرد شناخته شده ای نیستید به معرفی اجمالی خود بپردازید . لازم نیست خیلی در معرفی خود مطالب زیادی بنویسید چند کلمه محدود نظیر نوع تحصیلات و تجربه اتان کفایت می کند تا خواننده بداند مطالب چه کسی را می خواند و وزن حرفهای او چقدر است. البته اگر شما را مخاطب می شناسد نیازی به این معرفی نیست.

سپس در قدم دوم ما باید به دادن آدرس مختصری از تبلیغات مورد نقد بپردازیم و شناسنامه اثر را به اختصار تشریح کنیم. یعنی این کار تبلیغی را چه کسانی ساخته اند. اگر زمان و یا اطلاعات لازم را نداریم فقط آن بخشی را که اطلاع دارید بنویسید. اگر اصلا اطلاع ندارید و یا بنا به مصلحتی نمی خواهید به آن بپردازید از آن عبور کنید . ... در بخشهای بعدی ادامه می دهیم.

 


دوشنبه 21 مهر 1393ساعت : 10:18 قبل از ظهر| به قلم یا به مجوز: دکـتر محمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :