تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - فرازهایی از کتاب بازاریابی و تبلیغات سیاسی
 
 
فرازهایی از کتاب بازاریابی و تبلیغات سیاسی
نظرات

دکتر محمود محمدیان / اواسط اردیبهشت 94 //  در بازاریابی و تبلیغات سیاسی استفاده از عبارتهای زیبا و بی معنا یا چند پهلو بسیار زیاد است .

 

تبلیغ انتخاباتی ریچارد نیکسون را در سال 1968 میلادی برای تأمین یک «صلح شرافت­مندانه» در ویتنام در نظر بگیرید. معنای واقعی این واژه­ها چه بوده است؟ برای عده­ای صلح شرافت­مندانه به معنای خروج فوری و پایان بخشیدن به جنگی ناعادلانه بود؛ و برای برخی دیگر معنای آن جنگیدن تا کسب یک پیروزی بدون قید و شرط برای امریکا بود. منظور ریچارد نیکسون از صلح شرافت­مندانه، به تصور هر یک از شنوندگان واگذار شده بود. اما کاملاً تصریح شده بود که نیکسون هدف «درستی» درباره­ی ویتنام دارد.

 

این خلق ابهامی است که ظاهر مبهم ندارد و عبارات مناسبی است که تاثیر مثبت بر مخاطب دارد.

 

مطالب بالا فرازهایی از کتاب بازاریابی و تبلیغات سیاسی نوشته خودم است که انتشارات مهربان آن را به چاپ رسانده است.


یکشنبه 13 اردیبهشت 1394ساعت : 11:14 بعد از ظهر| به قلم یا به مجوز: دکـتر محمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :