تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - بازاریابی و تبلیغات سیاسی در غرب
 
 
بازاریابی و تبلیغات سیاسی در غرب
نظرات

دکتر محمود محمدیان / اواسط اردیبهشت 94 //در ادامه سلسله مباحثی که در مورد بازاریابی و تبلیغات سیاسی گفتم امروز می خواهم در مورد تاثیر واژه ها و عبارات و شعارها در فای سیاسی نموه ای را مطرح کنم که بعا می تواند روند آرای افراد را وارونه کند. باید دانست که تک تک عبارات کمپین در موفقیت یا شکست کاندیدا نقشی اساسی دارد. برای مثال به مورد واقعی زیر توجه کنید.

 

در 1992 کلینتون اساس گفتگو را بر پایه اقتصاد گذاشت. جورج بوش فکر می کرد او و ریگان اوضاع اقتصادی را سروسامان داده اند. لذا     می کوشید با صحبت در مورد چیزهای دیگر برای خود محبوبیت ایجاد کند.کلینتون دریافته بود هنوز بسیاری از آمریکاییانِ طبقه متوسط زیر فشار اقتصادی هستند. بنابراین شعار «نادان مهم اقتصاد است» را انتخاب کرد. معنای آن این بود که اگر شما و خانواده­تان در شرایط خوبی نیستید پس وضع باید تغییر کند. کارشناسان معتقدند همین امر موجب پیروزی کلینتون در انتخابات 1992 شد ....

 

مطالب بالا فرازهایی از کتاب بازاریابی و تبلیغات سیاسی نوشته خودم است که انتشارات مهربان آن را به چاپ رسانده است. برای مطالعه بیشتر به این کتاب مراجعه کنید.

 

آیا شما با مطالب بالا موافقید ؟

 


پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394ساعت : 11:30 بعد از ظهر| به قلم یا به مجوز: دکـتر محمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :