تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - اپیدمی "ترین ها" در بازاریابی و تبلیغات
 
 
اپیدمی "ترین ها" در بازاریابی و تبلیغات
نظرات

** ده عکس برتر سال 2010

** برترین تبلیغ های تلویزیونی سال 2010

** بهترین تبلیغ تلویزیونی تاریخ

** 10 سایت برتر سال 2008

** خلاقانه ترین بیلبورد دنیا در سال 2009

این عبارات را بارها در داخل وبلاگ ها، سایتها و ایمیل ها تبلیغاتی می بینیم. آخرینش که مسبب نوشتن این یادداشت شد همین بیلبورد نه چندان قوی است که می بیند.

 

 

 

متن همراه ان به این شکل بود "این بیلبورد که خلاقانه ترین بیلبورد جهان نامیده شده است، تبلیغی برای رنگ موی koleston بوده است،که در آن رنگ موی زن بر طبق طلوع و غروب آفتاب تغییر می کند" به واقع در این هرج مرج دنیای اینترنت چه کسی تعیین کننده بهترین ها به ویژه بهترین ها بازاریابی و تبلیغات است. تا به حال توجه کرده اید مرجع بسیاری از این انتخابها مشخص نیست. تا چندی پیش خلاقانه ترین بیلبورد دنیا!!! متعلق به شرکت مک دونالد بود (البته انتخابی بی پایه و اساس) ولی حالا متعلق به برند koleston  است.

شما روزانه چند مورد از این موارد بی ریشه و اساس را می بینید که موضوعی را جز بهترین ها طبقه بندی می کند ولی از منبع آن خبری نیست. آیا به این انتخابها اعتماد می کنید؟ آیا خود این موضوع حربه ای تبلیغاتی برای جلب توجه و جذب مخاطب نیست؟ تحلیل شما از این موضوع چیست؟

 

پاورقی:

شخصا بسیاری از این انتخابها را کاملا شخصی، بی پایه و اساس و صرفا از سر تفریح و سرگرمی می دانم که صرفا به دنبال جلب توجه هستند.


سه شنبه 26 مرداد 1389ساعت : 08:39 بعد از ظهر| به قلم یا به مجوز: *مجتبی* مـحمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
هاجر نیلفروشان چهارشنبه 27 مهر 1390 02:35 بعد از ظهر
سلام
از صرف وقت برای نگارش این سایت ممنون
همه ما بارها و بارها با این صفت مواجه شده ایم اما به قول شما آیاصفت برترین از مرجع خاصی اهدا شده است ؟به نظر من اصلا" اینگونه نیست چرا که بحث تبلیغات و خلاق بودن ایده فقط بر اساس زیبایی و خلاق بودن آن نیست چرا که گاه شاهد تیزری زیبا پوستری خلاق و ایده ای شاهکار بوده ایم اما آیا برای درجه بندی این ایده نباید اثرگذاری تبلیغ سنجیده شود؟ که میدانیم نباید هدف از تبلیغ پشت این خلاقیت ها پنهان شود . همه ما شاید صاحب نظران فوق العاده ای را دیده باشیم که نظر مشابهی ندارند به همین خاطر است که نمیشود به این کلمات استناد کرد.ولی من شخصا" به این کلمات اهمیت نمیدهم همیشه اولین قدم برای من سنجیدن اثرگذاری آن کار بر روی خودم میباشد صرفا" لذت بردن کافی نیست متاسفانه بر اثر کپی برداری از ایده های برون مرزی شاهد تیزرهایی میباشیم زیبا و هزینه بر اما بی اثر .شاید بعضی از ما اخیرا" بیلبردهای خلاقانه ای از بانک ملت دیده باشیم اما آیا بررسی کرده ایم که اثرگذاری این مسیر جدید به چه میزان بوده است؟فراموش نکنیم که یک طرح در یک مکان ممکن است اثرگذار و در جای دیگر ضد تبلیغ باشد پس اسناد به صفات تفضیلی برای مبحث تبلیغات جای مکث دارد.
Z.Moradi یکشنبه 31 مرداد 1389 09:34 بعد از ظهر
بر این باورم که چنین تبلیغاتی از این دست میتواند تا حدودی در ژاندر تبلیغات خلاقانه قرار گیرد اما اینکه پسوند ... ترین ... را به انتهای آنها اضافه نماییم کمی نیاز به تعمق دارد..

در چنین مواقعی باید بررسی نمود که ملاک این انتخاب ها بر اساس چه پارامتر هایی صورت گرفته است.. ما در مقام یک بیننده تنها نظاره گر انبوه تبلیغات در دنیای امروز نیستیم و باید قادر بود تا قضاوت خود را بر اساس مدارک معتبر و قابل استناد انجام داده و به تعبیری دیگر به این راحتی ها --- ترین های --- هر منبعی را نپذیریم..

با احترام..
شنبه 30 مرداد 1389 11:00 قبل از ظهر
سلام
من هم با نهال موافقم. این تبلیغ كه منم ایملش رو گرفتم فوق العاده است.
حتما اگر یه شركت معتبر رده بندی كرده بود اعلام می كرد
ایرادی كه شما به تیتر این تبلیغ گرفتید به خیلی از تیترهای خود شما هم وارده
جواب هم جوابی هست كه یك بار خودتون دادید یعتی جلب توجه
*مجتبی* مـحمدیان پاسخ داد:
سلام/در بخشی از متن اشاره کردم که شاید این کار برای جلب توجه و ایجاد جریان است. که اگر چنین باشد بحثی جداگانه دارد. اما تشبیه این کار به تیترهای بنده در یادداشت هایم کمی نادرست است.
1-تیتر باید به درستی مخاطب را نسبت به خواندن متن ترغیب کند.
2- تیتر باید جان کلام متن باشد.
3- بین وعده داده شده در تیتر با محتوای اصلی متن نباید فاصله باشد.
اینها ویژگی های یک تیتر خوب است. این مقایسه ای که از سوی شما صورت گرفت نشان دهنده تمایل بازار به همان تیترهای سنتی می باشد که لازم است من به ان کمی بیاندیشم. به هر تقدیر باز هم از نظرات شما ممنونم .

پاورقی: بحث این یادداشت درباره بهترین بودن یا نبودن این تبلیغ نیست، بحث چیز دیگری است.که در بخش دوم نظرات خانم نهال به ان اشاره شده است.
نهال پنجشنبه 28 مرداد 1389 03:05 بعد از ظهر
به نظر من تبلیغ جالب و خلّاقی است. اما اینکه به عنوان خـلاق تـریـن انتخاب شود....مطمئناً قابل بحث است
پنجشنبه 28 مرداد 1389 03:50 قبل از ظهر
اهمیت دادن شما به مطالب سطح پائینی که در انبوه ایمیل های روزانه و صرفا برای (به قول خودتان) تفریح رد و بدل میشود، برای نوشتن مطلبی در وبلاگ تخصصی نیز همانند همین نام گذاری های تفضیلی است.
شایسته است شما به عنوان یک وبلاگ حرفه ای در زمینه تبلیغات، در دام روزمرگی های اینترنتی دچار نشوید. مطمئنا به جز ایمیل های غیر قابل استناد، انبوهی از سایت ها و سازمان های مرجع، حرفه ای و قابل استناد هم در زمینه تبلیغات وجود دارند که شما می توانید به آنها پرداخته و انتخاب های آنها را تحلیل نمایید. موفق باشید
*مجتبی* مـحمدیان پاسخ داد:
از نقد شما سپاسگزارم. دو مورد را متذکر می شود. هر مطلبی در این وبلاگ حتما حکمتی دارد که حکمت ان را بزودی متوجه خواهید شد.(این تعجیل شما را می گذارم به حساب اینکه احتمالا جدیدا به جمع خونندگان سیگما اضاقه شده اید).
به عنوان یکی از افرادی که دغدغه تبلیغات دارم وب سایتهای فراوانی را در حوزه رنکینگ تبلیغات می شناسم که نتایج آن هیچ غرابتی با نتایج سرگرمی های روزمره ندارد.(پس با شما موافقم)
رویکرد ما در سیگما پرداختن به مباحث بازاریابی در ایران است. اجازه دهید ما در این محفل اینترتی به بازاریابی مک دونالد زده و یا کوکا زده دامن نزنیم و تحلیل نتایج برترین تبلیغات دنیا را بگذاریم برای دیگران وبه جای آن بحث رتبه بندی تبلیغات ایرانی را به عنوان یک ایده در آینده ی نزدیک مطرح کنیم (البته سعی می کنیم اینگونه باشیم- چرا که بعضی از مواقع ما نیز بیراهه رفته ایم).
در پایان ضمن خیر مقدم به شما به خاطر اضافه شده به خوانندگان سیگما هم از شما می خواهیم برای ارتباط بیشتر و شناخت طرفین در بخش نطرات علاوه بر نقد، حداقل نام خود را بگذارید تا موجب نادیده گرفتن نظر شما نشود.
نقد شما را به عنوان یک نقد جانانه خواندم که حتما ما را در مسیر نوشتن مطالب بعدی راهنما خواهد بود.
از شما سپاسگزارم و شما را دعوت می کنم به شنیدن ایده ای جدید که در آینده ای نزدیک از طریق سایت سیگما پیگر آن خواهیم بود.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :