تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - ساندیس، این برند بی سر و ته
 
 
ساندیس، این برند بی سر و ته
نظرات

ساندیس این برند پر حاشیه کشورمان را احتمالا می شناسید. یکی از معروف ترین آب میوه های ! کشورمان که سالیان سال با بسته بندی منحصر به فرد، بخشی از بازار را در دست داشت. فارغ از مسایل مختلفی که پیرامون این شرکت همواره رقم می خورد، معضل همیشگی مردم با این محصول نحوه باز کردن این محصول است. جای اصلی باز کردن و فرو کردن نی در بالای بسته بندی است ولی عموم مردم آن را از انتها باز می کنند. شما به عنوان یکی از مدیران این شرکت برای رفع این مشکل چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟ آیا نسبت به این موضوع بی تفاوت خواهید بود؟ آیا در انتهای بسته بندی تابلوی ایست نصب می کردید؟!!!! یا روش بهتری دارید؟ تحلیل این موضوع از سوی همه خوانندگان می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار همگان قرار دهد.

 

 

 

پاورقی: به نظر من وقتی اکثریت مردم چنین رفتاری می کنند، بازنگری در طراحی محصول واجب تر است تا تغییر رفتار مردم. باید در چنین رفتاری حتما منطقی وجود داشته باشد. به واقع تغییر این رفتار بسیار پر هزینه تر است تا تغییر اندکی در بسته بندی.به نظرم اخیرا این برند محصولات خود را در بسته بندی های به سبک سن ایچ  (تتراپک) و ... عرضه می کند که این موضوع حرکتی رو به جلو و مثبت می باشد.

 


سه شنبه 16 شهریور 1389ساعت : 04:21 بعد از ظهر| به قلم یا به مجوز: *مجتبی* مـحمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
رضا رسولی سه شنبه 7 شهریور 1391 05:02 بعد از ظهر
سلام ؛ به نظر من خوبی ساندیس به همینه ؛ ترس این هست که بعد از تعغیر بسته بندی ساندیس و رفع مشکل سر و ته اون ؛ جذابیت قبلیشو از دست بده ؛ ناگفته نماند خیلی ها آبمیوه رو با نام ساندیس میشناسند تا جائی که میرن مغازه میگن آقا یه ساندیس بده ؛ تکدانه باشه ها !
علی کریمی چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 03:02 بعد از ظهر
با توجه به موارد مصرف این کالا(همان حاشیه هائی که اشاره کردید) بنظر می رسد که تولید کننده نیازی به هیچ تغییری در طراحی نداشته باشد زیرا این محصول مشتری دائم خودش را دارد.
دکتر سیمین حسین خانی چهارشنبه 25 آبان 1390 06:06 قبل از ظهر
سلام.از این اقا در سایتتون بهره ببرید.یک پسر اینده دار.ایشون تهران هستند:
http://madisehco.blogfa.com
علیجاه شهربانویی یکشنبه 11 مهر 1389 07:04 بعد از ظهر
سلام
علت ایجاد چنین رفتاری برمی گردد به چند سال قبل شاید بیشتر از 10 سال پیش كه تولید كنندگان عزیز برای صرفه جویی ! در تولید قسمتی كه روی ساندیس مخصوص ورود نی است را بی تفاوت با جاهای دیگر ساختند. خوب زمانی كه مصرف كننده به یكباره متوجه شد دیگر نمی تواند نی را در محل مخصوص وارد نماید.بنابراین چاره را در استفاده از قسمت ته و مسطح دید. این موضوع را 2 سال پیش یكی از مشتریان ما كه قصد داشت در این حوزه فعالیت نماید برایم شرح داد و حتی زمانی كه كنجكاوی مرا دید عكس های فنی آن را نیز به من نشان داد. البته امروز من با نظر آقای محمدیان مواقم كه چون رفتار مصرف كننده تغییر كرده در بسته بندی نیز باید تغییراتی حاصل نمود.
*مجتبی* مـحمدیان پاسخ داد:
اقای شهربانویی
مشتاق دیدار شما هستیم.امید است در آینده مجال همکاری فراهم آید.
پیروز باشید
ل-خطیبی چهارشنبه 7 مهر 1389 11:08 قبل از ظهر
متاسف شدم از چنین نگرشی در برخورد با نیاز مشتری

بهتر بود بجای اینکه بخواهند رفتار مشتری را تغییر دهند، که این نوع برخورد و استفاده بخاطر بسته بندی بد محصول شرکت فوق است، رویکرد خودشان را نسبت به کیفیت محصول و بسته تولیدی تغییر می دادند.

یکم خلاقیت در ارائه محصول هم چیز بدی نیست، با چنین روشی در ارائه طرح بسته نشانه مدیریت سنتی و قدیمی این شرکت است که با این وجود هم به نظر من با رفع چند اشکال کوچک و البته حفظ قیمت تمام شده، با همین بسته بندی و تغییر در طرح روی بسته می توانند به بهتر بودن ارائه محصول خود کمک کنند..
رضا اسدی یکشنبه 4 مهر 1389 01:31 بعد از ظهر
به وضوح میشه مشتری مداری و بازار گرا بودن رو تو این تصویر مشاهده کرد!!!!!!
واقعا مایه تأسفه، شما فکر کنید چندین سال قبل توی دنیا تو مدیریت تولید،بحث QFD مطرح شده و ما هنوز جواب سوالای ابتدایی تولید و طراحی رو جای نامربوط دنبالش می گردیم.
samira سه شنبه 23 شهریور 1389 08:39 قبل از ظهر
با سلام
من فکر می کنم که بسته بندی دوی پک به هر حال سخت باز می شه یا از ته باز می شه ولی این برند فقط به خاطر همین بسته بندی معروف شده و نمی شه جور دیگه ای هم تغییرش داد مگه این که تولید کننده های این نوع بسته بندی یک ابتکاری بزنند جوری که قیمتش همین در بیاد.

با تشکر
samira سه شنبه 23 شهریور 1389 08:39 قبل از ظهر
با سلام
من فکر می کنم که بسته بندی دوی پک به هر حال سخت باز می شه یا از ته باز می شه ولی این برند فقط به خاطر همین بسته بندی معروف شده و نمی شه جور دیگه ای هم تغییرش داد مگه این که تولید کننده های این نوع بسته بندی یک ابتکاری بزنند جوری که قیمتش همین در بیاد.

با تشکر
نارون یکشنبه 21 شهریور 1389 12:48 بعد از ظهر
سلام
به نظر من معروفیت این برند به دلیل بسته بندی آن است . چراکه این نوع بسته بندی با هر نام دیگری هم به دست افراد برسد باز با نام ساندیس خوانده می شوند . به عقیده بنده تغییر بسته بندی این آبمیوه ممکن است باعث فراموشی این برند شود . اما اگر در جهت باز کردن ان تغییراتی ایجاد کنند می تواند مؤثر واقی شود
قنبر یکشنبه 21 شهریور 1389 07:36 قبل از ظهر
با سلام
ای بابا
شما هم که ساندیس خور شدید برو بچه های سیگما
*مجتبی* مـحمدیان پاسخ داد:
شاد باشید
رضا فرخیان جمعه 19 شهریور 1389 09:49 بعد از ظهر
البته نظر شما درسته این که بسته بندی ای که موفق نیست و مشکل سازه باید تغییر کنه ولی شاید دلیل این عدم تغییر در ساندیس علاقه ساندیس به حفظ فضای نوستالژیکی است که این محصول داره
به نظر بنده با توجه به نوع تبلیغات ضعیف( میشه گفت عدم تبلیغ) این شرکت شاید تغییر بسته بندی همین حس نوستالژیک مردم به این محصول رو هم از بین میبره
در کل اگر ساندیس برنامه ای برای تبلیغات گسترده تر داره حتماً باید بسته بندی خودش رو تغییر بده ولی در غیر اینصورت فکر میکنم حفظ همین بسته بندی حداقل برای حفظ بازار راهکار مثبت تریه
م.موحد پنجشنبه 18 شهریور 1389 11:39 بعد از ظهر
با سلام......
خب بهتر بود بسته بندی رو طوری اصلاح میکردن که باز کردن ساندیس از جای مخصوص خودش راحت تر باشه...
.
.
.
.
میدونید که باز کردن ساندیس از جای خودش یکی از کارهای سخته دنیاست، خب مردم هم دنبال راه آسونن دیگه....
چه اشکال داره؟؟؟؟ اصلا چه فرقی داره ساندیس چه جوری نوشیده بشه؟؟ اصل قضیه یه چیز دیگست.... رفع عطش...... اونم به هر دو صورت امکان پذیره.....
Z.Moradi پنجشنبه 18 شهریور 1389 09:40 قبل از ظهر
..........................

در این حال این سئوال مطرح می شود که چرا مصرف کنندگان ترجیح می دهند که آن را از پایین باز کنند ؟؟؟
چون به نسبت باز کردنش راحت تر است.. مردم به این موضوع توجه نمی کنند که برعکس است .. راحتی برایشان مهم است و به دنبال خوردن محتویات داخل آن هستند.. اگر دقت کرده باشید باز کردن به این شکل در مورد این برند از جانب اکثریت مردم به همین منوال است یعنی باز کردن از انتهای آن..
حال به نظر می آید مسئولین این شرکت خود هم به رفتار مردم عادت کرده اند و اقدامی اساسی برای محصول خود انجام نمی دهند..
زدن علامت ایست در انتهای بسته بندی هیچ فایده ای ندارد چون مردم دوباره توجهی نخواهند کرد و تا وقتی که نتوانند از بالا محصول را باز کنند هیچ گاه راحتی خود را رها نکرده و به علامت ایست هم توجهی نشان نخواهند داد..
بسته بندی جدید همانند تتراپک سن ایچ هم تنها تقلید صرف تلقی می گردد مگر اینکه تغییری قابل لمس و متفاوت از بسته بندی سن ایچ در آن وجود داشته باشد..
بر این عقیده ام که ساندیس باید فکری اساسی به حال محصول خود کند.. هم از نظر طعم .. هم از نظر بسته بندی.. و هم سایر مسائل بازاریابی.. با افکار قدیمی در بین این دنیای پر رقابت و در مقابل رقبای قدری همچون سن ایچ و تکدانه ناچار به گوشه نشینی خواهد بود.. و در انتها حذف..

با احترام..
Z.Moradi پنجشنبه 18 شهریور 1389 09:39 قبل از ظهر
با عرض سلام..

اگر بخواهیم از ابتدا ساندیس " این برند قدیمی " را مورد بررسی قرار دهیم به نظرم می آید که با آمدن برندهای مشهوری همچون سن ایچ و تکدانه جایش در سبد خرید خانوار کم رنگ شده است..
اینکه چرا ساندیس با این معضل مواجه گردیده و بیشتر هنگامی که می خواهیم به عیادت مریضی برویم این اسم به گوشمان می آید خود جای بررسی های اساسی از جانب مسئولین این شرکت را دارد..
مسلما سن ایچ و تکدانه در طی این سالیان کارهایی کرده اند که خود را در بین مردم جا انداخته اند.. عملکردهایی مثبت داشته اند که ساندیس از آنها جا مانده است و به نظرم مسئولین این شرکت تنها و تنها به چهره قدیمی خود در بین مردم اکتفا نموده اند .. چهره ای که هر روز نیاز به تغییر را در جامعه ای که هر لحظه خواهان تغییر است می طلبد..

در بین همه ضعف های این برند بسته بندی آن همیشه مشکلی اساسی بوده.. اینکه از بالا باز شود یا از انتهای آن .. هر دو از نظر من مشکل ساز است.. از قسمت بالا که به هیچ عنوان امکان باز شدن وجود ندارد مگر اینکه آنقدر نی را فشار دهیم که بالاخره بعد از کلی کلنجار رفتن تازه اگر نی خم نشود و حالتش را از دست ندهد باز شود.. تازه در آن موقع حالتی به آدم دست میدهد که از خوردن پشیمان می شود..
..........................
محمد جبارپور چهارشنبه 17 شهریور 1389 03:34 بعد از ظهر
آنچه که معلوم است این است که سوراخ کردن مکان نی در این نوع بسته بندی کار مشکلی است , و باز کردن آن از ته بسیار آسان و سریع است .

اگر مشتری نخواهد آبمیوه را روی زمین بگذارد , هیچ اشکال ندارد که آ« را از ته باز کند , به نظر من حتی ساندیس باید به ابتکار مشتری احترام و جایی را در ته آن معلوم کند .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :