تبلیغات
بازاریابی - برند - فروش - تبلیغات - گرافیک - اصول ضروری گرافیک در دنیای تبلیغات
 
 
اصول ضروری گرافیک در دنیای تبلیغات
نظرات

دکتر محمود محمدیان ... جناب مرتضی از مخاطبان کافه بازاریابی ، سوالی پرسیده که به شرح زیر است . لطفا به سوال او پاسخ دهید.


سلام؛

یه سوال میشه بپرسم؟

برای کسی که میخواد تو دنیای تبلیغات پیشرفت کنه، البته تمرکزش روی رفتار مصرف کننده است، آشنایی با گرافیک ضروریه؟

کلاً بازاریابان و مشاوران تبلیغاتی حرفه ای، گرافیک رو باید مسلط باشند؟


برچسب‌ها: گرافیک تبلیغاتی ,
شنبه 29 تیر 1392ساعت : 10:34 قبل از ظهر| به قلم یا به مجوز: دکـتر محمدیان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
مهسا احمدی یکشنبه 30 تیر 1392 09:29 بعد از ظهر
Although no one expects you to be an expert in graphics, having a bit knowledge in this area is a merit for you. In my opinion not only you need to be familiar with the overall principles, practical words and phrases of graphics, but also you'd better to have information about other fields as well, such as psychology, sociology, norms, regulations and so on. You don't need to be an ingenious expert, it sounds sufficient to just pay attention to them because the repercussion is having an integrated, coherent and more qualified perspective in your job.

When you are part of a team, working with different people with different expertise, you need to know your teammate's carrier literature in order to understand each other and have a constructive interaction which leads to a desirable result that you present it to consumers.
مهرزاد شنبه 29 تیر 1392 11:16 بعد از ظهر
...اما:
اولا اگر گرافیست نیستید، آشنایی، هرچه بیشتر بهتر؛ چراکه شما رو کمک میکنه دقیقا بدونید از گرافیست چی میخواهید و بتونید درباره کیفیت کار او قضاوت موثق تری داشته باشید؛ به علاوه قابلیت مانور و انعطاف شما رو در کار بالاتر میبره. اما اگر گرافیست نیستید سعی نکنید کار گرافیست رو انجام بدید.
ثانیا متاسفانه برخی فکر میکنند همه کاره بودن هنره؛ بنابراین مدیران شرکتها که بعضا تحصیلات و تخصصی هم در این زمینه ندارند، و گرافیستها یا هنرمندان تمابل دارن کار مشاورین بازاریابی و تبلیغاتی رو هم انجام بدن؛ اما به نظر من نه تنها این به نفعشون نیست؛ بلکه بعضا باعث اشتباههایی میشه که پولهای کلانی رو از حساب کارفرمایان ناپدید می کنه؛ و تازه ممکنه تاثیر معکوس هم داشته باشه یا بی تاثیر باشه. جالب اینجاست که اثربخشی و تاثیر کارهاشون هم هیچوقت سنجیده نمیشه؛ و این یعنی حرکت کور. من که بعیده بتونم با چشم بسته بدون لطمه و صدمه خودم رو از یک طرف شهر به سمت دیگه اون برسونم. شما چطور؟ همه کاره بودن همان و هیچکاره بودن همان. یک آدم حرفه ای تمام توان، انرژی، دانش، و هوش خودش رو روی کار خودش متمرکز میکنه؛ ضمن این که آشناییش با بقیه کارها اگر دراین حد باشه کافیه که اگرخدمات دهنده است بتونه به نحوی موثر و کارا از خدمات دیگران استفاده کنه؛ و جایی که خدمات گیرنده است بدونه و به نحو عالی درک کنه که سفارش دهنده دقیقا ازش چی میخواد. با تشکر
*مجتبی* مـحمدیان پاسخ داد:
باز هم ممنون اقای مهرزاد از مطالبی که نوشتید و در اختیار خوانندگان قرار دادید
مهرزاد شنبه 29 تیر 1392 11:15 بعد از ظهر
با سلام و احترام
جناب دکتر با وجود استادی مثل شما پاسخ سوالاهای فنی بقیه رو دادن جسارته! آخه وقتی سرچشمه هست کی میره از چاله آب برمیداره؟

اما چون خودتون فرمودین؛ عرض می کنم که حدود 10 سال پیش یک استاد بریتانیایی داشتیم که به ما استراتژیهای تجارت الکترونیک درس میداد. ایشون معتقدبود که در یک سیستم هرکسی باید کار خودش رو انجام بده. این که یک نفر هم گرافیست باشه؛ هم کارشناس بازاریابی، هم کارگردان، هم بازیگر، هم فیلمبردار، هم آبدارچی.. یک اشتباه استراتژیکه و نتیجه اش چیزی جز شکست نیست.
کار تبلیغات یک کار تیمیه که قبل از هرچیز نیاز به سازماندهی مناسب خودش رو داره. به نظر من آدم اول باید مشخص کنه در دنیای تبلیغات میخواد چه تخصصی داشته باشه و در چه کاری پیشرفت کنه.
نکته اینجاست که در تعاملات مثلا یک کمپین تبلیغاتی برخی از نقشها برای برخی دیگه بیشتر تعیین تکلیف می کنند. طبیعیه که برای مثال، کارگردان هنری یک تیزر باید بدونه که گرافیست از نظر فنی چه قابلیتهایی داره و چه انواع ایده هایی رو میتونه با چه کیفیتی و در چه زمانی، و حتی با چه هزینه ای عملیاتی کنه.
نتیجه این که بسته به نقشی که میخواهید داشته باشید میزان آشنایی لازم شما فرق می کنه اما:
ادامه در بعدی...
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
موضوعات کافه بیزینس
آمار بازدید از کافه بیزینس
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید کل :